Lowlands marketing: hoe ze elk jaar weer scoren
Lowlands marketing: Hoe ze elk jaar weer scoren
Lowlands is net voorbij, maar er zijn nu al mensen bezig met de voorbereiding van volgend jaar. Lowlands gebruikt marketingstrategieën om het festival op de kaart te zetten en klanten te trekken. Door het gebruik van social media of het samenwerken met influencers scoren ze elk jaar weer. Hoe zet Lowlands social media in als marketingstrategie voor het promoten van het festival?
Voor evenementen is het belangrijk om aan de promotie en marketing te werken. Door het gebruik van social media bereik je miljoenen mensen. Festivals als Lowlands maken gebruik van live video’s, interactieve polls en exclusieve behind-the-scenes content. Dit plaatsen ze dan op platformen zoals Instagram, TikTok en YouTube. Hierdoor wordt de sfeer van het festival gedeeld met de doelgroep. Lowlands bereikt jongeren effectiever via social media, omdat zij minder vaak traditionele media zoals kranten en televisie gebruiken
Lowlands maakt gebruik van influencermarketing als promotiestrategie. Als je op Instagram scrolt kom je talloze promoties tegen zonder dat je dit door hebt. Onbewust beïnvloeden deze je mening. Lowlands werkt samen met influencers zoals Sophie Milzink, Nina Warink en Isa Luna. Zij maken bijvoorbeeld TikToks waarin ze artiesten interviewen, Instagram Stories waarin ze backstage beelden delen, en posts waarin ze het festivaleten beoordelen. Door eigen content te creëren, zorgen ze voor een groter bereik. Dit zorgt voor een betere kaartverkoop en een toename van het aantal volgers op het Instagram-account van Lowlands.
Advertenties op social media
Om het netwerk te verbreden, gebruikt Lowlands advertenties op social media. Lowlands maakt gebruik van platforms zoals Facebook, Instagram en YouTube om advertenties te tonen aan specifieke doelgroepen. Ze richten zich voornamelijk op mensen die interesse hebben in muziekfestivals of die een eerdere interactie hebben gehad met hun content. Bij deze advertenties gebruiken ze bijvoorbeeld video’s van optredens van eerder festivals, foto’s van het publiek dat geniet van de sfeer, en interviews met artiesten. Ook gebruiken ze gesponsorde berichten om hun bereik te vergroten en mensen aan te trekken die Lowlands nog niet volgens Deze berichten verschijnen in de tijdlijnen van gebruikers en kunnen leiden tot meer volgers en een hogere kaartverkoop.
De promotie van Lowlands blijft veranderen door social media. Met social media, boeiende content en samenwerkingen met influencers, trekt het festival zo’n 65.000 bezoekers en misschien ben jij daar binnenkort een van!
