Maak kennis met "Het vlees van de toekomst"


Maak kennis met 'Het vlees van de toekomst' 

De roep om verandering van onze eetgewoonten wordt steeds luider. Mensen zijn steeds bewuster bezig met hun voeding en producenten spelen hierop in. Een daarvan is De Vegetarische Slager. Hoe kan dit bedrijf nog meer consumenten doen verleiden om ook voor verduurzaming te gaan door te kiezen voor hun vegetarische producten? 

De Vegetarische Slager levert vegetarisch vlees met dezelfde smaak en structuur als vlees afkomstig van dieren. Het doel van het bedrijf is om vleesliefhebbers te laten beleven dat zij niets zullen missen van het vlees dat zij zo graag eten en dat de vegavarianten minstens zo lekker zijn. Een andere doelstelling is dat het bedrijf consumenten bewust wil maken van het belang van vegetarisch eten voor het klimaat en dierenwelzijn. Daarbij wil het bedrijf vegavlees bestempelen als 'het nieuwe vlees'.  

Bovenstaande informatie over de visie en producten van de Vegetarische Slager vormen een belangrijk uitgangspunt voor het werk van de communicatieprofessional.   

 

De huidige strategie 

Allereerst heeft De Vegetarische Slager een website met informatie over het bedrijf, hun visie en de producten die zij verkopen. Het belangrijkste aspect in hun visie is de impact van het eten op het klimaat en de dieren. Consumenten kunnen daarom per product zien wat de impact is op de dieren, het milieu en de hoeveelheid water die is verbruikt bij de productie. Hiermee wordt de doelgroep geïnformeerd over aspecten in het eten die voor hen belangrijk zijn, wat eraan kan bijdragen dat zij de producten van De Vegetarische Slager kopen. 

Daarnaast wil de Vegetarische Slager jongeren, de belangrijkste doelgroep, bereiken door het inzetten van BN'ers zoals Rapper Donnie. Met deze rapper is een liedje voor de nieuwe producten van De Vegetarische Slager gemaakt. 

 

De sleutel tot succes 

De communicatieprofessional die werkt voor de Vegetarische Slager zou social media kunnen inzetten om nog meer mensen te laten inzien wat de vleesindustrie betekent voor het klimaat, de dieren en de aarde. Dit kan hij het beste via Tiktok doen omdat het grootste deel van de doelgroep van de Vegetarische Slager zich vaak bevindt op dit socialmediaplatform. De communicatieprofessional van De Vegetarische Slager zou dit kunnen doen door de producten te promoten en op een Tiktok-account informatie te geven over de positieve impact op het klimaat in vergelijking met reguliere vleesproducten. Daarbij kan hij potentiële klanten laten inzien dat de vegavarianten erg lekker zijn en dat ze makkelijk te bereiden zijn. Een van de manieren om deze informatie te delen op Tiktok, is door influencers in te zetten. Hun volgers zien dan dat hun rolmodel kiest voor de producten van de Vegetarische Slager, waarop zij het gedrag van hun rolmodel zullen kopiëren. 

Succes begint dus met het juiste voorbeeld.